Det finnes mange eksperter på sunn mat og lavkarbo, men jeg er en av de få som er kokk i daglig virke på storkjøkken. Jeg er en praktisk kostholdsveileder.Dette er det jeg vektlegger når du bestiller meg som inspirator på et av dine kurs.

Ta kontakt ved å sende meg en epost.

- Audun

onsdag 14. desember 2011

DU KAN SPISE

Egg i alle former, kokte, stekte, eggerøre, omelett. Så mange du vil – hver dag.

Fisk og skalldyr, All slags fisk. Gjerne fet fisk som makrell og sild er suverene valg. Ikke paner fisken. OBS! Oppdrettslaks har mer omega 6 enn omega 3, og bør unngås.

Kjøtt, lam, vilt, svin, storfe, bacon, kjøttdeig, medister. Ikke skjær bort det viktige fettet.

Fugl, kylling, kalkun, and, vilt, grillet, stekt i panne, gryte og stekovn. Behold skinnet.

Lever, nyrer, osv.

Sauser, dressinger, majones, olivenolje, kokosolje (cocosa). Ikke fettfritt eller fettredusert. Bernaisesaus, Hollandaise, les på forpakningen eller lag selv. Det er lett å lage saus!

Spis når du er sulten, og spis deg mett

1 kommentar:

  1. Det er et ikke bærekraftig kosthold slik det er beskrevet ovenfor. Hva med grønnsaker, frukt, kornprodukter?

    SvarSlett