Det finnes mange eksperter på sunn mat og lavkarbo, men jeg er en av de få som er kokk i daglig virke på storkjøkken. Jeg er en praktisk kostholdsveileder.Dette er det jeg vektlegger når du bestiller meg som inspirator på et av dine kurs.

Ta kontakt ved å sende meg en epost.

- Audun

lørdag 31. desember 2011

MIN HELSE og MAT REISE I ÅR, et tilbakeblikk

Sitter nå her i nordsjøen, på Heimdalplattformen og tenker tilbake på dette året. FOR et hærlig år det har vært ;-))...Min "lavkarbo" reise begynte egentlig i slutten av 2010..Da jeg kjøpte første utgave av VOF(Vitenskap og Fornuft).Et veldig interessant blad som kan anbefales.Der kom jeg over en annonse på en bok av Sten Sture Skaldemann :GI-NULL, som jeg da kjøpte.Reiste så på kurs i Oslo og tok boka med og begynte å lese den på kvelden..
For en åpenbaring det ble ! Kan det virkelig være sant, så enkelt??Kutte ned på karbohydrater(sukker,mel,kornprodukter og stivelse), og spise EKTE mat , kose meg med ;Kjøtt, gode sauser, gode grønnsaker, egg , ost osv..
Og det beste av alt : GÅ NED I VEKT UTEN å være sulten en eneste gang !! Dette måtte prøves..alerede neste morgen på hotellfrokosten var jeg i gang, spiste eggerøre,bacon UTEN brød til, var uvant men helt ok
Slik fortsatte det..kom hjem og fortsatte der, spiste meg god og mett på EKTE god mat..og kiloene forsvant de og ikke minst centimeterene rundt magen og resten av kroppen...
Noen bi virkninger ble det selvfølgelig som : Fikk en utrolig mer energi etterhvert, mye mer stabilt bra humør,blodtrykket ble mye bedre,snorkingen forsvant,hårveksten på hodet tok seg opp..(begynnende månen er forsvunnet), mye mer testosteron også...og masse mer positivt...
Så dette bare måtte jeg lære mer om, og å dele med de rundt meg..Så begynte jeg å lese oppskrifter, og bøker , og begynte etterhvert å studere til kostholdsveileder hos Scandinavias ledende foretak på dette :MF Hälsoutbildningar..
Nå har jeg tatt min eksamen der og bestått , og fått mitt diplom og kan titulere meg som Lic.Kostholsveileder , etter et hærlig studieår . For å prøve å få formidlet dette til flere enn bare de rundt meg har jeg startet min egen blogg , har blitt konsulent hos Sunt Hjem.no,
ved siden av min jobb som kokk offshore for Statoil...
Ha et riktig Godt  Nyttår alle sammen ;-))

1 kommentar: