Det finnes mange eksperter på sunn mat og lavkarbo, men jeg er en av de få som er kokk i daglig virke på storkjøkken. Jeg er en praktisk kostholdsveileder.Dette er det jeg vektlegger når du bestiller meg som inspirator på et av dine kurs.

Ta kontakt ved å sende meg en epost.

- Audun

fredag 17. februar 2012

Kolesterolmedisiner som Statiner gjør mer skade en nytte..

Til tross for at salget av kolesterolsenkende medisiner tredobbles i bla Sverige og Norge går det ikke ann å se noen minsking av antall hjerteinnfart eller antall dødsfall av infart.Behandling av dette med medisiner er ikke ufarlig, det har masse bivirkninger som : muskelverk , magetrøbbel , muskel - leverskader , nedsatt syn(grå stær) og nyresvikt og impotens, kanskje økt risiko for kreft og det senker også imunforsvaret vårt , forstyrer også hjernen vår i form av dårlig minne - depresjon - aggresivitet - demens bl.annet..så bra er det  ihvertfall ikke. Det er kun bra for legemiddelfirmaer og de som selger medisiner de tjener jo milliarder på dette..kjempebutikk..Og når vi i tilegg vet at høyt kolesterol alene IKKE er en risikofaktor hos friske folk er det hele ganske sprøtt og skremmende..i tilegg vet vi jo at de damene med høyest kolesterol er de som lever lengst !!! Kolesterolkampanjen er den største medesinske skandalen i moderne tid. Det handler om penger. Legemiddelselskapene er den mest "fremgangsrike" industrien i verden,( og den mest kyniske. )(kilde: dr U.Ravnskov,dr E.Rostrup,overlege C.Enkvist, dr R.Sundberg  m.flere)   Audun

o

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar